16 Eylül 2011 Cuma

Doğada Bir Gün


Buradan Krombera’ya (ve Sevil'e)teşekkür ederek sözlerime başlamak istiyorum.
Bir anne olarak; anne olmasaydım da toplumun geleceğini şekillendiren çocuklarımızın, teyze’si, hala’sı veya abla’sı olarak…

Bir gala filmine, özellikle de “eğitim” konulu belgesel bir yapımın galasına beni davet ettikleri için…

8 Eylül Perşembe günü, Kanyon Cinebonus’a, Türkiye’de “doğa tema”sı ile eğitim sistemini oluşturan Doğa Koleji’nin Okan Bayülgen imzası ile görselleştirilen başarı öyküsünü izlemeye gittim.

Okan Bayülgen, “Doğada Bir Gün” filmini, kendisinin de bir üyesi olduğu ve dünyanın en büyük kulübü olarak nitelendirdiği ‘anne-babalar kulübü’ için bir katkı olarak gördüğünü belirtti.

Haklıydı…

Bir baba olarak çocuğunun sağlığını, eğitimini ve “geleceği”ni düşünüyordu. Tüm anne babalar gibi…

Ve okulun başarılı eğitim sistemini, okulda ışığını keşfettiği minik Ada ve diğer başarılı çocuklarımızın ve değerli öğretmenlerimizin ve okul çalışanlarının “bir gün” lerini bize aktarmaya çalıştı.

Filmi beğendim. Belgesel film adına, özel konusu adına…
(Okan Bayülgen'e tekrar teşekkürler.)

Okul yöneticilerine, öğretmenlerine ve tüm çalışanlarına da buradan sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

Model olarak aldıkları kavram, bir matematik dersinin dahi (çoğumuz için halen bir kabus ve tabu olan derstir, eminim...) her gün karşılaştığımız bir minik yaprak parçası ile de pekiştirilerek anlaşılır olabileceğini gördüm.
Doğal yiyeceklerin sofraya, bir kuzu yünü yastığın (yıllardır görülmemiş bir durumdur: Özellikle şehirli ailelerde) her akşam tatlı uykulara eşlik ettiğini...

Hayranlıkla izlediğim biniciliğin zaten okulda normal hayattan bir parça olduğunu ("vay be" dedim tabi,)

Siz de "mutlaka" izleyin derim. (15 Eylül itibariyle tüm müzik marketlerde satışa sunulacak olan bu çok özel filmin DVD satışından elde edilecek gelir Afrika’da kullanılmak üzere Türk Kızılayı’na bağışlanacak.)
Ben ise kızımı “bir gün” bu okula verebilmenin hayalini kuruyorum… Maddi imkanlarımı iyileştirirsem eğer...

Hiç yorum yok: